
Miercuri s-a dat startul celui mai mare targ de turism din lume, care are loc anual la Berlin, capitala Germaniei. Prezenta cu un stand in cadrul expozitiei, tara noastra se bucura si de includerea ei in cataloagele pe 2010 a nu mai putin de 6 operatori de turism german, situatie fara precedent si extrem de benefica turismului autohton.
Dintre destinatiile cu cea mai mare cautare de pe teritoriul Romaniei remarcam litoralul, Delta Dunarii dar si zonele istorice, cu precadere orasele medievale precum Sibiu sau Sighisoara.
Aceste destinatii sunt prezente si promovate in cataloagele de turism BG Tours, FTI, Dertour, ITS, Thomas Cook si TUI. Operatorul cu cea mai larga si variata gama de oferte romanesti este de departe Dertour, care a inclus in catalogul pe acest an oferte de pe litoral, din Delta dar si orasele medievale enumerate mai sus, in vreme ce alti operatori precum ITS ofera exclusiv sejururi pe litoral in statiuni precum Mamaia, Eforie Nord sau Saturn.
Prezenta Romaniei in aceste cataloage era necesara de vreme ce oferta tarii noastre este mult mai saraca decat a altor tari europene, Romania neavand un catalog propriu care sa faciliteze promovarea destinatiilor sale turistice. Mai mult, cataloagele operatorilor germani faciliteaza accesul Romaniei pe tot cuprinsul Europei, acestia avand o deschidere extrem de mare, acoperind jumatate din populatia continentului.
"Avantajul Romaniei in aceste cataloage rezulta clar din originalitatea destinatiilor (alte oferte in afara de litoral): unii turoperatori surprind mai bine acest aspect, comparativ cu altii. Tot la categoria avantaje putem mentiona si faptul ca restul destinatiilor europene, mai cunoscute (Spania, Italia, Portugalia sau Grecia) au fost deja frecventate de catre turistii germani, in mare masura, tocmai datorita notorietatii lor, astfel ca destinatiile romanesti castiga prin plusul de noutate, autenticitate si originalitate", spune Andrei Petrescu, Sales Manager MerlinX, prima companie de Internet booking din Romania.